Astrid.

Min tjej börjar verkligen bli en person, med intressen och personlighet. Det är så roligt att se henne växa. Hon tycker om när man läser för henne, just nu har hon två favoriter, Till vildingarnas land och Giraffen Jeanette. Hon tittar intresserat på bilderna och skrattar när jag läser, så mysigt. Hon tycker också om bollarna som hänger ovanför skötbordet, hur sur hon än är så skiner hon alltid upp när hon ser dem, följer dem med blicken. Jag undrar så vad du funderar på. Jag känner allt mer att jag inte vill släppa henne ur sikte, när hon sover vill jag väcka henne och jag kan inte sluta pussa på henne, min fina tjej, som jag bryr mig så mycket om. Hon tycker sällan om att ligga på rygg, vill gärna sitta och vara med, speciellt om vi har tv:n igång (jag vet inte hur bra det är egentligen), men hon tittar på rörelserna och färgerna, och skrattar mest hela tiden. Hon älskar att åka vagn och är vi inomhus vill hon gärna somna på mig, med sitt huvud mot mitt bröst, känna hur min bröstkorg höjer och sänker sig i takt med hennes. Tänk att hon är min?

Nu är det snart jul. Astrids första och min första som mamma. Det ska bli så mysigt. Och på fredag blir pappan i huset långledig. Idag ska vi promenera i vinterluften, pussas och kramas och jag ska fixa med lite fotografier jag hittade i brevlådan igår. Sen blir det nog en hel del kaffe också. Ikväll ska vi ta in granen och julstäda lite, sen ska jag klä den. Det ska bli så roligt att se Astrids reaktion när vi helt plötsligt har ett träd inomhus, med en hel del lampor i, lampor är en stor favorit för henne. Vi kallar dem för solar. Ser du solen hjärtat? Den lyser för dig.

Kommentarer

  1. Vad fint du skriver Ida. Blev tårögd! <3
    Kram, Sara

    SvaraRadera
  2. Åh tack Sara! Hoppas allt är bra med dig! <3

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg