Hur dagarna ser ut nu.

Hej. Det finns inte alls lika mycket tid till bloggandet längre. Eller jag prioriterar annorlunda kanske man ska säga. All tid går till lilla Astrid, min lilla tjej som blivit fyra veckor redan. Tiden går så fort och hon utvecklas hela tiden. Från att vara ett litet knyte som knappt kunde hålla ögonen öppna är hon nu vaken väldigt mycket och ler ofta, så roligt! Extra roligt är det när pappa visslar, då skiner hon upp som en sol. Jag är så glad att min tjej är så nöjd, så länge hon är mätt så sitter hon och tittar och upptäcker saker med blicken, gnäller och skriker sällan. På mornarna låter jag henne ligga kvar i sängen medan jag gör frukost och när hon vaknar och jag går in för att hämta henne så ligger hon och jollrar och ser så nöjd ut. Det kommer liksom glädjetårar varje gång.
På dagarna försöker vi hitta på en massa saker, träffa vänner och gå på promenader. Det är roligt men jag känner också att jag blir väldigt trött av att ha fullt schema. Så idag har vi inga större planer alls, när Astrid vaknar ska hon få mat sen tänkte jag gå ut en sväng. Har haft ont i huvudet hela förmiddagen och hoppas det släpper med hjälp av lite frisk luft. Senare i eftermiddag kommer eventuellt en kompis förbi en sväng, hon har inte träffat Astrid än!
Igår tog vi bilen och rullade till Gävle. Lunch, shopping och mys hos Julia stod på schemat. Vi år på Gefle gourmetservice och köpte nya strumpor och strumpbyxor till tjejen. Sen åkte vi hem till Julia och myste och fikade. Vi väntar med spänning på att deras lilla skrutt ska komma, det ska bli så roligt att umgås med vänner som har barn i samma ålder! I helgen är det en hel del som händer. Nils och Tilde fyller år på söndag så då vankas det kalas, och på lördag kommer eventuellt två kompisar hit på fika. Imorgon ska Nils bort på kvällen så då blir jag och Astrid ensamma. Då blir det idolmys och godis i soffan. Nä nu ska jag fixa lite innan hon vaknar. Puss!

Kommentarer

Populära inlägg