Fredagslistan.

Om du fick välja vem i världen du skulle äta middag med imorgon kväll, vilka hade du valt?
Med min familj för 10 år sedan. De där trygga åren när man varken var liten eller gammal och man inte ännu inte behövde bry sig om jobb, lägenhet och pengar. Vi skulle äta pappas korvstroganoff tror jag. Alternativ två är med mina bästa vänner, vi skulle ha knytkalas och ha så mycket olika rätter att välja på. 

Om idag var din perfekta dag, hur skulle den se ut då?
Det är ju fredag och det är ju perfekt i sig. Närå men jag skulle precis ha avslutat en riktigt bra jobbvecka. Jag skulle gå en runda på stan och köpa en fin klänning och nya tulpaner, kanske ta en snabbfika med en fin vän. Sen skulle jag komma hem till Nils som är i gång att laga middag. Jag skulle göra mig i ordning och lyssna på några riktigt bra låtar sen skulle jag träffa fina vänner och umgås hela kvällen och bara skratta. Sen skulle vi gå ut på stan och heja på alla man känner. 

När sjöng du sist för dig själv?
Det gör jag i stort sett hela tiden. Lyssnar på en gammal playlist just nu och många låtar kan jag utantill. Men kanske No one wants foreller med Laurel music. Började lyssna på den låten för flera år sedan efter jag tittat på filmen Fjorton sugen. Tonåren alltså. 

Nämn tre saker som du och din flick/pojkvän har gemensamt.
Jag och Nils älskar välgjord mat. Vi är så himla kräsna nu för tiden men det är så roligt på ett sätt också, att alltid äta riktigt god mat (vi äter så klart makaroner och korv ibland också). Vi tycker om att sova, trots att det inte blir så många sena morgnar här hemma. Vi tycker om att ligga hemma en hel dag och titta på bra serier. 

Om du fick leva tills du var 90 år och antingen fick ha kroppen eller sinnet av en 30åring de sista 60 år av livet. Vad hade du valt?
Hm. Jag skulle nog välja sinnet. Skulle ju se jättekonstigt ut om jag var 70 år och såg ut som jag gör idag? Folk skulle nog fundera. Men det vore roligt att ha sinnet kvar, då dör man nog lycklig.

Har du en känning på hur du kommer att dö?
Hm. Njä men i min släkt ligger hjärt- och kärlsjukdomar ganska nära. Så jag antar att det blir något sånt. Helst vill jag bara somna in någon gång vid 90 års ålder. 

Vad är du mest tacksam över av allt?
Att jag har en familj och att de är friska. Att jag har ett jobb som jag trivs med. Att framtiden ser ljus ut.

Vill du bli berömd? För vad?
Inte för att skryta men i Sandviken är jag lite känd. När man jobbar på lokaltidningen som absolut alla läser och avgudar så blir man igenkänd på stan rätt lätt. Det räcker alldeles lagom för mig. 

Om du fick ändra något i hur du blivit uppfostrad, vad skulle det vara?
Hm. Kanske att mina föräldrar varit lite mer hårda när det gäller skolan. Jag borde ha tagit skolan på allvar mycket tidigare. Jag önskar att jag hade fått lära mig att spela något instrument. 

Om en kristallkula skulle spå en sanning om dig själv, din framtid eller om någon annan, vad skulle du vilja veta?
Oj. Jag skulle nog inte vilja veta hur min framtid ser ut. Vad är det då för vits med att kliva upp varje dag. Men jag skulle nog ändå vilja veta hur länge jag lever (om jag lever länge annars vill jag inte veta).

Är det något du har drömt om länge och varför har du isåfall inte gjort det än?
Hm. Jag drömmer om att resa hela tiden. Det blir mest bara prat av det hela. Det finns varken tid eller pengar att bara flyga till USA eller åka på safari i Afrika. 

Vad är det största du uppnått?
Att jag fick fast jobb på tidningen här i stan. Det är en dröm jag fick när jag började i gymnasiet, men jag trodde aldrig att den skulle gå i uppfyllelse. Men nu sitter jag där, på mitt kontor och utvecklas och får lön. 

Vad värdesätter du högst i en vänskapsrelation?
Tid och ärlighet. Tycker det är jobbigt när en blir bortprioriterad, när allt annat kommer före. Jag önskar även att mina vänner är ärliga. Det ska inte pågå något skitsnack bakom någons rygg.

Vad räddar du om det börjar brinna?
Oj vad svårt. Jag skulle nog få panik och bli chockad och stå i hallen och bara glo. Jag skulle nog vilja ha med mig nått men skulle nog inte veta vad. I slutändan skulle det nog bli ett klädesplagg eller två, kanske väska, jacka plus något annat.

Kommentarer

Populära inlägg