Årssammanfattning.

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut? Jag flyttade ihop med Nils på Smedsgatan, fick min första fasta anställning, började gå på yoga, och är helt frälst.
Genomdrev du någon stor förändring? Hm, jag har slutat röka, fast jag har väl inte riktigt rökt på heltid heller, tror jag. Efter jag fick fast anställning bröt jag upp med mitt gamla jag som gick ut och drack öl var och varannan dag. 
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nix!
Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas? 13 januari och 16 december.
Dog någon som stod dig nära? Nej.
Vilka länder besökte du? Jag har inte lämnat Sverige i år, vad hemskt det låter. Men hoppas på en resa till Portugal inom en snar framtid.
Bästa köpet? Oj har nog flera bra köp. Men min duffel som jag köpte på Biståndsgruppen för 80 kronor använder jag dag ut och dag in, helt klart ett bra köp. Annars är jag väldigt nöjd med mitt köksbord som är lagom stort och lagom slitet. 
Gjorde någonting dig riktigt glad? Dagarna i somras när vi var i Nils stuga i Söderhamn.
Saknar du något under år 2014 som du vill ha år 2015? Inget jag kan komma på just nu. 
Vad önskar du att du gjort mer?  Utnyttjat sommaren och träffat vänner oftare.
Vad önskar du att du gjort mindre? Druckit mindre öl och rökt färre cigaretter.
Favoritprogram på TV? Dessertmästarna, Hela Sverige bakar, På Spåret, Sverigequizen, Blå ögon, Ögonvittnet, Så mycket bättre.. Rätt många med andra ord.
Bästa boken du läste i år? Helt klart Kristian Gidlunds böcker och Gun-Britt Sundströms Maken, dör liksom när man läser dem.
Största musikaliska upptäckten? Har nog inte börjar lyssna på något nytt band men First Aid Kit har kommit lite närmare hjärtat.
Vad var din största framgång på jobbet 2014? Att jag utvecklas hela tiden och presterar lite bättre hela tiden. Jag tävlar liksom mot mig själv. Sen att jag fått så många nya kontakter och kan heja på i stort sett alla på stan.
Största framgång på det privata planet? Att jag flyttade ihop med Nils och att det faktiskt fungerar, har alltid varit lite av en ensamvarg men nu kan jag aldrig tänka mig att bo ensam igen.
Största misstaget? Att jag inte åkte på någon festival.
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Rätt mycket mer ledsen, men också mycket gladare, i olika perioder. Året började verkligen dåligt men sommaren har varit så himla fin. Hoppas nästa år börjar mycket bättre.
Vad spenderade du mest pengar på? Typ mat, smink, kläder och sånt.
Något du önskade dig och fick? Jag önskar mig fortfarande men kanske får snart.
Något du önskade dig och inte fick? Mja, det kan man säga.
Vad gjorde du på din födelsedag 2014? Jag vaknade upp och det var riktigt fint sommarväder, jag åkte hem till mina föräldrar och firade med min familj, Nils var bortrest. Fick fina presenter och busade med ungarna. På kvällen kom mina fina vänner hit och vi satt ute på gården och drack vin, diskuterade viktiga saker och spelade kubb.
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Ja det finns det väl alltid. Men känner mig rätt taggad på att satsa på det jag vill och inte vara så blyg och försiktig nästa år.
Vad fick dig att må bra? Nils och mina vänner. 
Vem saknade du? Saknar de vänner jag inte träffar så ofta längre.
De bästa nya människorna du träffade? Vet inte om jag träffade nya människor just i år, men har ett par vänner som inte funnits i mitt liv så länge men som är så himla viktiga nu.
Högsta önskan just nu? Hihi det kan jag inte säga här, då slår den väl inte in?
Vad tänker du göra annorlunda nästa år? Jag tänker sluta älta, släppa saker som jag inte kan påverka, yoga mer, äta mindre kött och umgås med vänner oftare.

Kommentarer

Populära inlägg