Juldagarna.

Hej.
Nu är snart julen över. I onsdags på julafton vaknade jag och Nils sent, gick upp och åt julfrukost och öppnade ett par paket. Sedan begav vi oss till Gävle för att äta lunch hos hans moster, det var trevligt. Strax före Kalle Anka kom vi till Vallhov för att fira med mina familj, alla barnen var helt lyriska av alla paket. Jag likaså, fick så mycket fint.
På kvällen kramades jag och Nils i soffan på Smedsgatan, drack glögg och öppnade ännu några paket, innan vi slocknade vid 22 tiden.
Igår på juldagen var vi hos Nisses föräldrar i Gävle, åt god lunch och umgicks, fikande och tittade i fotoalbum. På kvällen tittade vi på Harry Potter, åt äggmackor och julgodis och bara myste.
Nu idag har jag varit ute och promenerat, strosat på stan och tvättat. Kvällen ser ut som så att Nils kompisar kommer hit och tittar på sport och dricker öl och äter mat.

Man blir lite förvirrad av alla dagar, röda och vanliga. Känns som helg mest hela tiden. Men snart är det vardag igen. Förresten unnande jag mig en Didrikson jacka idag, en fin parkas som jag hoppas ska passa och värma mig i vinter.

Kommentarer

Populära inlägg