Skrivkramp och helglängtan.

Sitter på jobbet och skriver krönika. Kanske det jobbigaste stunden på hela veckan. Alla texter jag skriver börjar på noll. Men med krönikan är det lite annorlunda. Jag lär först och främst komma på något ämne att skriva om, det blir jobbigt redan där. Själva skrivandet är ingen konst. Men jag är på god väg nu, efter att ha suttit och spånat och funderat i si så där två timmar.
Annars så har jag inte något jobb planerat idag. Får se om det dyker upp något spännande om en stund eller så. Men imorgon ska jag till Årsunda hembygdsgård. Det mötet ska förhoppningsvis resultera i ett reportage om deras loppis de har på somrarna.
Annars så tar jag helg imorgon. Då ska jag starta ledigheten med att gå på loppis. På fredag och lördag kommer jag med all sannolikhet befinna mig på gården i en solstol. Det blir eventuellt grillning på fredag med ett gäng.

Förresten. Har tittat på Sopranos rätt intensivt i några veckor nu, har dömt ut serien tidigare, vägrat titta. Tittade på sista avsnittet igår. Jämför det med att bli dumpad.
Rätt jävla bra serie med andra ord.

Kommentarer

Populära inlägg