smedsgatan.
Nu är vi inflyttade, känns faktiskt som att man är hemma nu. Det är här vi kommer bo. Det är här allting kommer hända, lite så. Vi har lite kvar att flytta sen är det bara städningen kvar. Imorgon är jag ledig, då ska jag fixa och greja hemma i lägenheten, och eventuellt tvätta det stora lasset med tvätt som har legat för länge i tvättkorgen. På kvällen ska jag och Catja iväg till Gävle, Sanna ska ha kombinerat inflyttnings- och hejdåfest. Det ska blir trevligt, speciellt med tanke på att jag inte träffat Frida och Sanna på år och dar. Nu ska jag jobba lite, sen ta lunch innan jag ska bege mig till Café Mercurius i Storvik på en intervju. Puss på alla.

Jag kan känna sådan framtidslängtan med honom. Det är han som han. Den person jag kommer bli gammal tillsammans med, och när vi går där och håller hand så ska jag säga "vad var det jag sa" Känslan skrämmer mig, den är så tydlig, så konkret. Vi kommer köpa hus, skaffa barn, skratta, gråta, leva och dö. Han och jag.

Kommentarer

Populära inlägg