En helt ny vardag.

Hejsan. Jag är tillbaka på kontoret och Astrid har börjat på förskolan, en helt ny vardag tar sin början. Jag hoppas innerligt att hon tycker att det är roligt där borta, inskolningen har gått väldigt bra, men idag blev hon ledsen när jag skulle åka. Men känner jag min dotter rätt så gick det nog över fort. Ska bli spännande att hämta henne senare och höra vad pedagogerna har att säga om dagen.
Vad som känns mest utmanande?
Att barnen ska sova inomhus, på golvet i ett rum tillsammans.
Astrid är så van att sova ute i vagnen medan man promenerar, men förhoppningsvis är hon så trött att att hon somnar bra ändå.
Lokalen känns kanon, golvvärme, bra ventilation och nya fräscha leksaker. Nu håller jag tummarna att vi får vara friska i åtminstone en vecka.

Kommentarer

Populära inlägg