Klockan är 08.42 och solen är på väg efter allt för många gråa dagar.

Hej.
Tisdag. Solen börjar närma sig trots att klockan bara är 08.42. Det känns härligt, som om det skulle kunna bli en riktigt bra dag. Jag sitter och skriver en artikel om ett nytt program som ska starta i Gysinge, första besöket är av författaren Kristina Sandberg som vann Augustpriset igår.
Efter jobbet ska jag gå en sväng på stan sen hem och laga middag. Senare har vi årsstämma och styrelsemöte med föreningen, slutligen ska jag och Nils åka och handla innan det blir The Newsroom i soffan (!!). Sen somnar vi nog tidigt och när vi vaknar upp är det onsdag, alltså snart helg igen, jag gillar det här tempot, lär jag säga.

Förresten har jag tittat på Olive Kitteridge, en HBO-serie som är så fruktansvärt bra att jag nästan dör, se den bara. Och på fredag börjar På Spåret, känns som om fredagen kan bli riktigt mysig, med andra ord. Synd att inte min andra hälft är hemma bara. På lördag ska jag fira Johan som fyller 26 år idag, stort grattis!

Kommentarer

Populära inlägg