Sommarlistan.

Hur ser dina sommarplaner ut?
Jag har inga direkta sommarplaner alls, faktiskt. Förutom att jag ska försöka läsa och skriva en hel del. Åka på dagsutflykter med N och äta god mat. Besöka en och annan loppis och förhoppningsvis ligga i solen och få lite färg. Ett par helger kommer nog spenderas vid havet i Söderhamn och jag tänkte fylla år och bjuda nära och kära på kalas. Jag och sambon pratar lite smått om att åka utomlands, det skulle vara så himla skönt, får se hur det blir med den saken. Annars spenderas sommaren i Sandviken och lite runt omkring, men det är rätt fint det också.

Vilken är din bästa sommarfrukost?
Ordet frukost gör mig knäsvag, helt klart bästa målet på dagen. På sommaren när det är väldigt varm dricker jag gärna en fruktig smoothie, gärna lite sur. Något gott bröd med lyxigt pålägg är inte heller så dumt. Sen får man ju inte glömma kaffet. Nu på senaste har jag fallit för turkisk yoghurt, honung och valnötter också, det är riktigt gott. Men det brukar jag oftast äta när jag är ensam.

Bästa sommarlåten?
Oj vad svårt. Det beror ju på vad man är på för humör. Men First Aid Kits nya skiva jag redan spelats flitigt och kommer med all sannolikhet göra det resten av sommaren också. Annars finns det en hel del svängiga låtar på listan nu, sådana där låtar jag lyssnar på när jag umgås med tjejkompisar och är dansant i benen, till exempel Tove Loos Stay Hight och Lily Allens Air Ballon.

Ska du åka på någon festival i sommar?
Tanken är att jag ska åka till Leksand och Krökbacken i mitten på augusti. Jag var där förra året och det var så himla bra, en scen i ett sandtag och massvis med glada festivalare. Tiden får visa om jag hamnar där i år igen. Skulle Getaway släppa några riktigt trevliga band så skulle jag nog bege mig dit också.

Vad dricker du i sommar?
Rosévin är en liten sommarfavorit, men alla drinkar överlag smakar bra på sommaren tycker jag. Annars dricker jag gärna Brämhults eller vatten.

Favoritplagg på sommaren?
Långklänning och långkjol, så himla bekvämt och så himla fint. Går att använda till vardags men också kläs upp om man ska på fest, allt i ett!

Vad ska du läsa i sommar?
Just nu läser jag Elefanten som gick upp i rök av Murakami. Men snart får jag nog ett paket på posten med Kristian Gidlunds böcker samt en kärleksroman som jag har hört så mycket gott om. Det blir min sommarläsning.

Bästa badstället?
Jag bor i Sandviken och här badar jag helst inte. Om det inte skulle vara i havet då. Så i sommar blir det nog i Nils stuga i Söderhamn eller utomlands någonstans, där vattnet är alldeles klart och stranden mjuk som silke.

Listan har jag lånat av fina Julia.

Kommentarer

Populära inlägg