Ett skepp kommer lastat med en lista


HAR DU:
Folköl i kylen? - Nej, fast när jag tänker efter så har jag inte tittat heller, men jag tror inte det. Däremot finns det starköl och alkoholfri öl, det vet jag.
Något husdjur? - Nej och kommer troligtvis aldrig att skaffa heller. Nils är allergisk mot katter, det är lite synd. En hund är lite för mycket jobb och ansvar.
Någon favoritsötsak? - Glass och choklad!
Puder på dig? - Ja jag köpte ett puder relativt nyligen, vanligtvis brukar jag inte ha det på mig. Tycker aldrig att det blir riktigt bra? Det syns liksom. Apropå smink så kan jag tipsa om Bareminerals BB-primer, så jäkla bra. Jämnar ut hudtonen och gör huden slät och fin, och det ser helt naturligt ut!
Några framtidsplaner? - Jag vill bo kar i vårt hus, rusta en del och börja odla mer. Ser verkligen fram emot sommarens skörd, det ska bli så spännande. Men annars har jag inga större framtidsplaner. Allt handlar förstås om pengar. Vore jag rik så skulle jag köpa ett sommarhus någonstans, kanske på Gotland eller i skogen någonstans.
Några MVG:n? - Ja det har jag.
Något beroende? - Nej det har jag inte. Men jag har rökt och snusat när jag var ung, usch och fy och aldrig igen.
Fikat idag? - Nej faktiskt inte. Men jag och Nils ska ut och äta ikväll och då blir det med största sannolikhet efterrätt!
Nagellack? - Hemma men inte på mig, jag är så himla dålig på att måla plus att det blir fult direkt. Fantiserar alltid om nymålade naglar men när jag väl målar så hinner jag alltid förstöra det innan det torkat, det brukar sluta med att jag tar bort allt nagellack direkt.
Någon vän som bor i ett annat land? - Nej det har jag inte.

VEM?
Avskyr du? - Vilket start ord ändå. Skulle inte säga att jag avskyr någon (förutom Trump då).
Delar du flest minnen med? - Min barndomskompis Mathilda. När jag tänker på min barndom så tänker jag ofta på henne, vi var busiga, tokiga och stod varandra riktigt nära. Ibland längtar man tillbaka till den där kravlösa tiden, när man sprang barfota, hade gräsfläckar på knäna och sov över hos varandra var och varannan dag.
Längtar du efter? - Astrid som är hos sin farmor och farfar till ikväll. Vi ska hämta henne efter middagen. Ska samtidigt bli härligt med egentid.
Stör du dig på? - Folk som inte håller tider, inte gör mer än nödvändigt och låter andra jobba mer utan att få dåligt samvete över det. Tycker inte alls om det.
Gosar du med? - Astrid, alltid Astrid.
Lagar mat? - Både jag och Nils lagar mat, däremot tycker jag att Nils är duktigare på att laga än mig. Därför brukar jag alltid föreslå honom att göra det, hihi.
Diskar? - Båda. Men Nils brukar alltid klaga på att jag "fuskdiskar" och då brukar jag säga "gör det bättre själv då", så det kanske är Nils som diskar mest ändå.

VILKEN?
Tidning läser du? - Family Living, Arbetarbladet, Gefle Dagblad och min egna, Din Lokaltidning förstås.
Buss åker du oftast? - Åker aldrig buss nu för tiden. Men om jag ska göra det ska jag förmodligen till Gävle och då åker jag med linje 41. Även den linje som jag åkt mest i mina dagar. Eftersom jag gick gymnasiet i Gävle plus studerade på högskolan där i några år.
Dag fyller du år? - 19 juli. Mitt i härliga sommaren.
Årstid föredrar du? - Sommaren, alla gånger.
Stad är du uppvuxen i? - Sandviken. Och här kommer jag med största sannolikhet att bli kvar. Men ibland funderar jag på om man inte ska byta stad för ett tag. Vore spännande. Men kanske lite meckigt? Jag vill ju inte sälja mitt hus.

VAD?
Gör du nu? - Sitter på kontoret. Vi har snart gjort klart nästa veckas tidning så det är väldigt lugnt. Jag kommer nog att dra mig hemåt när som helst.
Är bra med dig? - Jadu. Jag är snäll, eller jag försöker i alla fall. Ärlig och oftast rakt på sak. Men det vore kanske bättre om någon annan svarade på det.
Är dåligt med dig? - Jag har svårt att säga nej. Fastän jag borde sätta mig själv i första rummet och tänka vad det är jag vill. Ska bli bättre på det.
Vill du arbeta med? - Det jag gör just nu. Som skribent.
Är roligast just nu? - Att semestern är på intågande (bara lite mer än två veckor kvar nu). Plus att Astrid är i en så bra period just nu. Hon är glad, dansant och pigg. Det tycker jag om.
Har du på dig nu? - Svarta kavajbyxor, en blå t-shirt och kofta. Rätt dåligt utbud i garderoben just nu.. Tur att en leverans från H&M är påväg till mig.
Äger du för skor? - Träskor, sneakers och träningsskor, typ. Använder bara träskor på sommaren, det kanske inte alltid är så skönt. Jag skulle vilja ha ett par fina ballerinaskor. Tur man fyller år snart.
Läser du för bok? - Just nu läser jag Gudarna av Elin Cullhed. Den är så himla bra, och utspelar sig faktiskt i Tierp, inte så långt ifrån Sandviken.
Ska du göra nu? - Nu ska jag packa ihop mina saker, kolla läget med mina kollegor sen åka hemåt tror jag. Fy sjutton vad härligt med helg!

Kommentarer

Populära inlägg