Hängig liten tjej.

Ny vecka nya tag.
Som man brukar säga.. Vi har haft en fin helg, något snorig, men ändå fin. Astrid blev dålig på natten till lördag, vaknade på natten och var superleden och hade feber. På lördagen blödde hon lite i munnen så vi misstänker att det är flera tänder på gång. Men hon har ändå varit rätt pigg på dagarna, feen hon har ätit dåligt. I fredag hade vi barnvakt, då strosade vi på stan i Gävle sen gick vi på bio "101-åringen som smet från notan och försvann". Den var helt okej, sevärd men inget speciellt egentligen. Men det var mysigt att komma iväg ensam med Nils, däremot skulle vi ut och äta efteråt men jag fick så ont i magen, magkatarr tror jag, så vi åkte hem istället. Det gjorde mig lite besviken, jag hade sett fram emot att äta god mat och ta ett glas vin, men men, det kommer flera gånger. I lördag var vi trötta, hade inte sovit mycket alls. Jag tog en promenad med Astrid redan vid 09 på förmiddagen, då ville hon sova, sedan sov hon till 12. Medan hon sov drack jag kaffe, plockade hemma och tittade på Skam.
Det blev med andra ord en väldig långsam lördag, men det okej ändå. På kvällen spelade jag och Nils Alfapet och drack några glas vin. Och på söndagen gick vi hem till mina föräldrar i Vallhov och firade min mormor som fyller år.
Nu är det måndag igen och snart har jag avklarat den här dagen, trött som aldrig förr, ungefär. Vad som har gjort mig glad idag är att jag har beställt en ny fin kalender. Tycker om att göra anteckningar om dagarna, att titta tillbaka på och minnas.

Kommentarer

Populära inlägg