Nu sitter jag på kontoret medan hon är hemma.


Hej. Dagarna går så fort att jag knappt vet om det är fredag eller måndag. Men nu har jag börjat jobba igen. Jag har börjat skriva igen. Och jag älskar det. Jag var så orolig för ett par veckor sedan att jag skulle ha tappat all kreativitet och skrivförmåga. Men efter bara en dag på kontoret var det som om allt kom tillbaka. Fingrarna knappar på tangenterna i världens fart och jag känner att jag vill vara överallt. Det är en riktigt härlig känsla. Dock är jag väldigt trött, men det hör väl till. Astrid vaknar en del på nätterna och inte är jag van att sova dåligt och sen iväg till jobbet. Men efter någon timme brukar det ordna upp sig och resten av dagen längtar jag efter mitt lilla hjärta. Idag klev vi upp samtidigt och hon vinklade vid dörren när jag cyklade iväg, min fina lilla Astrid. Jag vill helst inte tänka på alla de timmar jag förlorar med henne varje dag. Men jag försöker att ta vara på varje minut när vi väl är tillsammans. I helgen ska Nils åka bort så då är det bara hon och jag. Vi ska äta middag hos mina föräldrar på lördag och eventuellt åka till Gävle en sväng på söndag. Det blir min första natt i huset utan Nils. Nu ska jag jobba vidare. Efter lunch ska jag åka till Ockelbo och fotografera lite konst, sen vid halv fyra tiden tar jag helg. Kanske en kompis kommer förbi senare på ett glas vin.

Kommentarer

Populära inlägg