En välbehövlig paus men nu är jag tillbaka.

För ett par dagar sedan tänkte jag på bloggen. Kände att jag ville börja skriva här igen. Jag tycker själv att det är så himla roligt att läsa om andras dagar. Så varför inte börja skriva om mina egna igen. Astrid har hunnit bli 8 månader, hon sitter, kryper, och går med gåvagn. Sist jag skrev här var i januari, det har hänt så himla mycket sedan dess. På dagarna leker vi, busar, lyssnar på musik och umgås med andra mammor och barn. Den här föräldraledigheten har gått så himla fort, men också varit himla rolig. Jag kommer sakna att vara hemma med Astrid på dagarna när jag börjar jobba. På kontoret sitter jag igen den 15 augusti. Då kommer jag även att bo på en helt annnan gata, i hus med blå dörr och trädgård. Man kan säga att vi har spontanköpt ett hus. Vi var på visning och båda blev helt förälskad (vi hade inga planer på att köpa hus just då) Och en vecka senare var huset vårt. Det är gult och lagom stort, ligger på en bra gata i Barrsätra nära centrum och mitt jobb. Vi är superlyckliga! Nä nu ska jag dricka upp min smoothie sen krypa ner i sängen. Jag är nämligen supertrött efter en minisemester i Sigtuna och Uppsala. Jag hoppas jag kommer skriva här igen. Och börja posta mer bilder. Det kommer bli enklare när vi flyttat och jag har min dator igen (just nu ligger den nedpackad i en flyttkartong). Kram så länge!

Kommentarer

Populära inlägg