När hon sover.

När inte jag har fått se Astrid le på flera timmar saknar jag henne. Hon somnar mellan 22 och 23 på kvällarna och det är alltid lite jobbigt när hon somnar, eftersom det kommer dröja säkert 12 timmar innan jag får prata med henne igen. på morgonen när jag går upp sover Astrid vidare, till säkert 10 eller halv 11 tiden. Jag tar med mig kaffekoppen in i sovrummet för att titta på henne, funderar över vad hon drömmer. Tänker att när hon vaknar kommer hon vara sådär glad som bara hon kan vara. Jag längtar.
.. Idag är det måndag och pappan har börjat jobba igen. Det kändes tungt igår men idag känns det faktiskt helt okej. Jag har många vänner som är mammalediga nu så dagarna framöver kommer att bli roliga. Men idag ska vi nog bara slappa, ta en promenad och gå förbi blomsteraffären. Kanske hälsa på jobbet på eftermiddagen. Nästa vecka ska jag börja yoga igen, och eventuellt börja löpträna. Ska bli såååå skönt!

Kommentarer

Populära inlägg