fredag:

Tre saker du ska göra idag:
1. Tvätta lite kläder.
2. Förhoppningsvis sola lite.
3. Kanske ta en tur på stan?

Det tråkigaste som hänt i år?
Jag fick reda på att jag var gravid i början av januari men den 13 januari var jag inte längre det. Det-gör-ont.

Det bästa som hänt i år?
Jag och Nils har flyttat till Smedsgatan, det är riktig lycka för jag trivs så himla bra.

Tre senaste sms:
1. "Jaha" från den väldigt välformulerade mamman.
2. "Tack finis" från Fridan när jag grattade henne på hennes födelsedag.
3. "Hemma jag" Fixar torsk med äggsås! Fixar du fikabröd?" Från Nissen.

Nuvarande besatthet?
musik: Sånt som svänger så jag får spring i benen på promenaderna.
tv: Matprogram, Girls och typ gamla filmer.
kläder: Strumpbyxor (trots att jag alltid har sönder dem direkt) och typ kjol.
mat: Nils spagetti och köttfärssås (!!)

Mest romantiska som hänt på senaste:
Hm.. Förra fredagen åt jag och Nils handskalade räkor, och båda var sådär äckligt nöjda och lyckliga. Jag sa att jag älskade honom sen höll vi hand i soffan hela kvällen.

Ett jobb du aldrig kommer kunna ha?
Jadu.. Kanske ett energikrävande heltidjobb, typ byggarbetare eller liknande. Jag är nog alldeles för svag för det.

Tre saker i din bokhylla:
Jag har ju ingen bokhylla än. Men i min stringhylla i köket står alla mina finaste ägodelar så som muminkoppar, skålar och mon amie tekoppar.

Något du inte gillar hos andra:
Jag gillar inte människor som är lata, ljuger och räknar med att andra hela tiden kommer att ställa upp, trots att hen inte får någonting tillbaka.

En dålig sida hos dig själv:
Jag gråter för ofta. Har svårt att säga nej, och håller tillbaka rätt mycket.

En maträtt du är sugen på prick nu:
Faktiskt ingenting, jag åt precis frukost, så är rätt mätt och nöjd.

Helgplaner?

Idag ska jag njuta av att vara ledig, spendera kvällen i soffan medan N är borta, titta på serier jag gillar och dricka te. Imorgon ska jag till vallhov och fira Josefine som är hemma från Sundsvall.

Kommentarer

Populära inlägg